Témata
Dopad designu a inovací na byznys
Vedení designových týmů, leadership
Customer centricity společností
Uživatelský výzkum a měření UX/CX
Technologické trendy ovlivňující UX/CX
Případové studie použitelné v ČR
Program
Registrace
Přijďte včas, poznejte skvělé místo a užijte si networking.
The Design Leadership Framework: A Strategic Guide to Developing Successful Design Teams
Katharina Koberdamm - Design Consultant, The Design Leadership Framework
Design and customer-centricity are acknowledged as crucial differentiators for products and services. Companies that excel in these areas often have a great design team that is used to its full potential. But how do we develop a design team capable of delivering on this promise? What steps are required to build design capability and establish a design-led culture? Join design expert Katharina Koberdamm for an insightful keynote on her Design Leadership Framework - a powerful management tool that provides a clear and comprehensive overview of the essential aspects of leading and managing a design team. In this talk, she will focus on how to develop and implement a strategy for a design team. You will learn about her six-step management cycle for design leaders, with real-life examples to illustrate each step from the first vision to developing a strategy and measuring the results of your initiatives. By the end of the talk, attendees will have a solid understanding of a structured approach to elevate their design team from good to great.
Přednáška bude v angličtině bez překladu.
Katharina Koberdamm is a university lecturer and design consultant with over 15 years of experience working with clients from all over Europe. Her mission is to help companies establish a human-centered mindset and design-led approach. She has a focus on working with design leaders to build strong and successful design teams. Katharina has developed the Design Leadership Framework, a comprehensive management tool for design leaders. The framework has received praise in the design community, won the award for "Best Talk" at the Intersection Conference, and was featured in the well-known German design magazine PAGE.
Design a zaměření na zákazníka jsou považovány za klíčové diferenciátory produktů a služeb. Společnosti, které v těchto oblastech vynikají, často disponují skvělým týmem designérů, který využívá svůj plný potenciál. Jak ale vytvořit tým designérů, který bude schopen tento slib naplnit? Jaké kroky jsou nutné k vybudování designérských schopností a zavedení kultury založené na designu? Připojte se k expertce na design Katharině Koberdammové a podívejte se na její zasvěcenou přednášku o Design Leadership Framework - mocném manažerském nástroji, který poskytuje jasný a komplexní přehled o základních aspektech vedení a řízení designérského týmu. V této přednášce se zaměří na to, jak vytvořit a realizovat strategii pro tým designérů. Dozvíte se o jejím šestikrokovém cyklu řízení pro vedoucí pracovníky v oblasti designu a na příkladech z reálného života si ukážeme jednotlivé kroky od první vize až po vypracování strategie a měření výsledků svých iniciativ. Na konci přednášky budou účastníci pevně znát strukturovaný přístup, který povýší jejich designérský tým z dobrého na skvělý.
Katharina Koberdamm je vysokoškolská pedagožka a konzultantka v oblasti designu s více než 15 lety zkušeností s klienty z celé Evropy. Jejím posláním je pomáhat firmám zavádět myšlení zaměřené na člověka a přístup založený na designu. Zaměřuje se na práci s vedoucími pracovníky v oblasti designu s cílem vybudovat silné a úspěšné designérské týmy. Katharina vyvinula Design Leadership Framework, komplexní manažerský nástroj pro vedoucí pracovníky v oblasti designu. Tento framework získal uznání v designérské komunitě, získal cenu za "nejlepší přednášku" na konferenci Intersection a byl uveden ve známém německém designérském časopise PAGE.
Simplifikace - nesnadná cesta k snadnému řešení
Ondřej Moravec - Chief Delivery Officer, Partner, Direct People
Často se o ní jen mluví, ale skoro nikdo neví, co přesně to je a jak ni. Řeč je o simplifikaci. Trendu, strategii, taktice, tématu a příležitosti mnoha firem. Chceme zjednodušovat a zrychlovat produkty a služby, usnadňovat život zákazníkům a zaměstnancům, jít s dobou. Ale ne vždy se to povede. Pohled a potřeby zákazníka, firmy a zaměstnanců se mohou významně lišit, nebo být dokonce v rozporu. Jak dělat věcí jednoduché a jak věci zjednodušovat? Na co si dát pozor? O znalosti a zkušenosti s designováním několika produktů se s vámi podělí Ondřej Moravec.
Ondřej Moravec
Z “big 4” a bank do světa inovací v Direct People. To je ve stručnosti cesta Ondřeje Moravce, který v bankovním sektoru vystřídal řadu manažerských pozic, 3x stavěl novou banku, naposledy z pozice člena představenstva. A který před deseti lety zakotvil v inovační agentuře, kde staví nové produkty a služby nejen v oblasti financí. Ondřej odpovídá za výsledky projektů a celkově pomáhá s (re)startem jiným firmám.
Coffee break
Budování CX kompetence v tradiční organizaci
Kristína Malíková - Design Lead, Lighting Beetle*
Dôvera, přední zdravotní pojišťovna na Slovensku, se v posledních deseti letech rozhodla transformovat na digitální společnost. Její vizí bylo implementovat do DNA společnosti design zaměřený na zákazníka. Aby však byl tento přechod co nejudržitelnější, museli nejprve změnit způsob, jakým vytvářejí produkty a služby obecně. Kristína Malíková z CX studia Lighting Beetle* bude hovořit o tom, jak takové tradiční firmě pomoci změnit způsob fungování - od systematického školení přes zavedení uživatelského výzkumu a ověřování nápadů do strategických procesů až po vybudování ukázkové štíhlé UX jednotky.
Kristína Malíková je vedoucí CX oddělení v agentuře Lighting Beetle a má hluboké základy v oblasti UX výzkumu. Společně se svým týmem odborníků na produkty a design přináší obchodní výsledky předním světovým společnostem a rozvíjí jejich CX vyspělost prostřednictvím zapojení na místě, strategického plánování a systematického vzdělávání.
Designový tým se 3× zvětšil. Co s tím?
Albert Zikmund - VP of Product Experience, Ataccama
Tým designérů rychle vyrostl co do počtu jeho členů. Nevyrostly však procesy, nutné k jeho úspěšnému vedení. Víc hlav víc ví, ale také toho přirozeně víc potřebuje. Jak zajistit, aby i vetší tým zvládl pohodlně a efektivně pracovat? Aby zvládl komunikovat, řídit očekávání, kontrolovat kvalitu výstupů a přispívat k plnění cílů celé organizace?
Albert zmíní co na cestě k větší vyspělosti týmu fungovalo, co bylo překvapivé a co byl totální fail.
Albert Zikmund momentálně zastává pozici VP of Product experience v Ataccamě a vede týmy designérů, výzkumníků a (copy)writerů. Předtím pracoval jako designér ve startupu Veracity Protocol v New Yorku a jako interakční designér v mnichovském studiu firmy frog design. Albert byl také součástí core týmu komunity expertních dobrovolníků cesko.digital, kde pomáhal jako design konzultant.
Jak na UX výzkum: systematicky, efektivně a profesionálně
Markéta Kljapová - Head of UX, Tipsport
Jak pojmout UX výzkum systematicky a profesionálně ve firmě, kde design neměl dlouhou tradici a jejíž zázemí je velmi různorodé? Jak se nám podařilo vybudovat silnou pozici a profesionální tým v Tipsportu? Ne vše se povedlo napoprvé, co jsme zkoušeli, co se osvědčilo a jaké výzvy jsme museli překonat se dozvíte v této přednášce.
Markéta Kljapová začínala ve výzkumu trhu a veřejného mínění, zaměřovala se hlavně na kvalitativní výzkum, tedy hloubkové rozhovory, focus groups a etnografii. Poté pracovala jako UX researcher pro evropskou firmu zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti. Na volné noze se věnovala testování použitelnosti zejména finančních produktů a zpravodajských webů a aplikací. V rozvoji UX research dále pokračuje v sázkové společnosti Tipsport, od července 2022 vede celé UX oddělení. Externě spolupracuje s VŠE, kde vede přednášky a workshopy zaměřené na evaluaci efektivity komerční komunikace. Odborně těží zejména ze svého backgroundu v sociálních vědách a kulturní antropologii a snaží se klást důraz na to, aby UX design produktu tvořil životaschopný systém, který dává uživateli smysl sám o sobě a zároveň slouží businessovým cílům.
Oběd, networking, mentoring zóna
Když to dře...
Brano Frk - Learning Experience Designer, Õppus
Cílem experience designera je vytvořit pozitivní uživatelský zážitek založený na bezproblémovém řešení situace. Snaží se odstranit všechny problémy, aby dosáhl hladkého a elegantního řešení, které uživatele nezatěží. Naproti tomu skvělá learning experience je náročným úkolem jak pro designéra, tak pro učícího se. Podstatou učení je totiž klást si výzvy, překonávat své současné limity a růst. Pokud je to snadné a bezproblémové, moc se toho nenaučíme. Tyto rozdíly mezi Learning Experience Design (LXD) a UX/CX vedou k odlišným přístupům a metódam. Na Branově přednášce se naučíte jak LXD může pomoct UX/CX u složitějších experience projektů a dosahovat tak zajímavé business výsledky.
Brano Frk je learning experience designér ve společnosti Õppus. Navrhuje inovativní vzdělávací programy, kurzy, aplikace, vede workshopy, přednáší na konferencích a rád přemýšlí o budoucnosti. Jeho specializací je firemní vzdělávání, vzdělávací technologie a designové postupy. Má dlouholeté akademické, lektorské a andragogické zkušenosti.
Jak dělat na věcech s opravdovým dopadem?
Michal Procházka - Partner, Byznys provokace
Hana Bartoňová - Product Owner, Česká spořitelna
Hrnete jednu dodávku za druhou? Jak to ale zajistit, abychom svou kapacitu věnovali opravdu věcem s největším dopadem? Aby všechny týmy ve firmě pracovaly na iniciativách, které jsou v souladu se strategií. Přesně tímto tématem žije Česká spořitelna. Inspirujte se od jejího týmu strategie, který pomocí techniky Design Sprint spolu s Byznys provokací hledá cesty:
- Jak pomocí QBR procesu vytvářejí sdílený kontext a jednu frontu priorit napříč celou bankou.
- Jak nastavit celý cyklus od tvorby strategie, přes prioritizaci iniciativ až po zpětné měření dopadu, který jsme způsobili.
- Jak plánovat i prioritizovat již na úrovni discovery.
- Jak realokovat zdroje na základě strategických priorit tam, kde budou mít největší přnos.
Michal Procházka - Partner, Byznys provokace
“Hledám cesty, kterými lze rozbít své stereotypy a dosáhnout skutečné změny.”
Michal je facilitátor, trenér a provokatér. Pomáhá firmám vytvářet nové produkty a služby pomocí techniky Design Sprint a také si nastavovat inovační strategii formou drzých cílů a OKRs. Jako facilitátor se podílel na řadě byznysových projektech jako Bank ID, zákaznická aplikace Modré pyramidy, inovační strategie řady týmů v České spořitelně, atd. Facilitoval celou řadu týmů ve firmách jako Česká spořitelna, Komerční banka, Modrá pyramida, Unilever, Buřinka, Ikea, ČSOB, Vodafone, O2, Skofin, Tchibo nebo Sodexo. Vystudoval Divadelní fakultu JAMU a věnoval se B2B marketingu.
Hana Bartoňová - Product Owner, Česká spořitelna
Hana Bartoňová se již přes 10 let pohybuje ve světě finančních institucí. Od procesů a Lean Six Sigmy se dostala až k produktovému designu. Momentálně vede tým Strategie České spořitelny, kde se snaží nastavit prostředí a cíle tak, aby byl nad strategii vytvořen jeden společný kontext a všechny týmy vytvářely produkty s tím největším dopadem.
Coffee break
Jak nastartovat digitální transformaci v miliardové výrobní firmě?
Jan Junek - Lead UX Designer, Proof & Reason
Jan ve své přednášce popíše příběh 7leté spolupráce s největším výrobcem dveří v České republice a přiblíží probíhající digitální transformaci miliardové výrobní firmy.
Co může udělat velká firma, která nemá designové oddělení a je nereálné ho v dohledné době vybudovat? Za jakých podmínek může dávat smysl externí agentura pro velkou organizaci? Jak nastavit spolupráci a očekávání z pohledu klienta a agentury?
Od Jana nečekejte suchá tvrzení a teorie fungující jen na papíře, ale skutečná data z praxe a konkrétní příklady.
Jan Junek pracuje jako lead designer a konzultant pro Hartmann-Rico, Generali, Sapeli, E.On a desítky dalších klientů už více než 10 let. Od roku 2017 vyhrály projekty, které jako designer vedl, třikrát první místo ve třech různých kategoriích WebTop100 – Nejlepší B2C web, Nejefektivnější rozvoj webu a Nejlepší velký e-commerce projekt. Vedle své designerské práce Jan také se svou ženou založil a vybudoval malý lovebrand s 20milionovým obratem, který v loňském roce úspěšně prodal a odstěhoval se na Šumavu, kde dává nový život 200 let starému domu v horách.
Empatie v obrovském měřítku díky AI
Michal Matyščák - Senior Product Designer, Productboard
Dominik Ilichman - Product manager, Productboard
Jak mohou velké společnosti získat hlubokou znalost svých uživatelů? Produktové týmy v Enterprise společnostech pracují se zpětnou vazbou od tisíců zákazníků. S tím narůstá i problém udržet si empatii a dělat chytrá produktová rozhodnutí. Productboard poskytuje nástroje využívající umělou inteligenci (AI), které jim pomáhají nalézt relevantní zpětnou vazbu, pochopit ji a rychle na ni reagovat. Jak na to vám řekne Michal s Dominikem.
Michal Matyščák je seniorní produktový designér ve společnosti Productboard s více než osmiletou praxí v různých odvětvích, kde se vždy zaměřoval na dosahování obchodních cílů, řešení problémů a zvyšování spokojenosti zákazníků prostřednictvím designu. V současné době se ve společnosti Productboard zaměřuje na pomoc produktovým manažerům a jejich týmům, aby lépe porozuměli svým zákazníkům a jejich zpětné vazbě ve velkém měřítku, a mohli tak činit rozhodnutí zaměřená na zákazníka, což vede k úspěchu a růstu jejich produktů.
Dominik Ilichman je produktový manažer ve společnosti Productboard, kde se zaměřuje na řešení strojového učení. Jeho posláním je zefektivnit každodenní práci produktových manažerů tím, že jim poskytne pokročilé možnosti. Dominik spolupracuje s největšími zákazníky společnosti Productboard na hledání efektivního způsobu, jak pracovat s velkým objemem zpětné vazby a zůstat tak orientovaný na zákazníka. Je také spoluzakladatelem společnosti Hytta - moderní chaty v přírodě, kde mohou lidé hlubokou prací uvolnit svůj plný potenciál a vytvořit něco výjimečného. V roce 2017 Dominik vystoupil na TEDx s přednáškou o svém baťůžkářském projektu Socks Travelling.
Závěr akce, networking
Partneři
Konference X4B by se nemohla obejít bez podpory našich partnerů, kterým srdečně děkujeme za důvěru.
Mediální partneři
Pokud máte zájem stát se partnerem nebo máte dotazy ohledně mediálního či komunitního partnerství napište na mirkahofmanova@gmail.com.
Místo
Spojka Events
Pernerova 697/35
186 00 Praha 8-Karlín
Czech Republic